Alternativní programy a formy výuky
Škola se snaží vytvářet podmínky pro uplatňování systému ucelené (komplexní) rehabilitace dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. V rámci tohoto přístupu klade důraz na týmovou a multioborovou spolupráci s využitím celé řady alternativních metod a forem výuky a doplňujících výukových programů.
- Alternativní výuka čtení, psaní, počtů (globální čtení, sociální čtení, psaní hůlkovým písmem)
- Projektová výuka věcného učení v přirozených podmínkách smyslové zahrady, a rodinné farmy
- Globální výuka pracovního vyučování na ranči Hermelín
- Strukturovaná výuka dle TEACCH programu
- Uplatňování prvků ABA terapie u dětí a žáků s PAS
- Výuka prostřednictvím nových ICT technologií - tablety iPAD. interaktivní tabule, dotykové monitory, oční skener
- Logopedická podpora verbální i neverbální komunikace (VOKS - výměnný obrázkový komunikační systém - metoda neverbální komunikace)
- Plavecká a předplavecká výchova
- Rehabilitační plavání imobilních dětí s rodiči
- Hipoterapie - léčebné pedagogicko psychologické ježdění
- Canisterapie
- Arteterapie
- Muzikoterapie
- Multisenzorické stimulace
- Bazální stimulace
- Psychomotorická cvičení
- Metody pohybového rozvoje dle Veroniky Sherborne
- Podpora pohybového vývoje a vývoje orálních funkcí
- Cvičení na motomedech
- Pobyty v přírodě
- Poradenství a volnočasové aktivity
- Svozová doprava pro děti a žáky ze spádové oblasti okresu
- Fyzioterapie v prostorách školy poskytovaná nestátním zdravotnickým zařízením